Lilkim » Specials » Marketing
LilKims informatie van Beauty tot Film

Winkelcommunicatie

Winkelcommunicatie is voor de fabrikant en de detaillist een belangrijk onderdeel van de marketing-communicatiemix.
Op de plaats van de verkoop heb je als winkelier en fabrikant verschillende mogelijkheden om invloed uit te oefenen op het koopgedrag en de merkkeuze van de klant. In deze special zet ik alle onderdelen van de winkelcommunicatie op een rijtje.

  • Definitie
  • Bedrijfsconcept
  • Externe winkelpresentatie
  • Interne winkelpresentatie

Winkelcommunicatie: Definitie

Winkelcommunicatie vormt voor de producent en de detaillist een belangrijk onderdeel van de marketing-communicatiemix. Op de plaats van de verkoop zijn er verschillende mogelijkheden om invloed uit te…

Winkelcommunicatie: Bedrijfsconcept

Een consument vormt zich, door het aanbod aan artikelen en diensten, een beeld van een winkel, waardoor hij besluit om daar iets te gaan kopen. Dat totaal-aanbod is het bedrijfsconcept.

Winkelcommunicatie: Externe winkelpresentatie

Het winkelexterieur geeft klanten die eerste indruk die beslissend kan zijn om binnen te gaan of door te lopen. Daarom moet er genoeg aandacht worden besteed aan 'het visitekaartje' van je zaak.

Winkelcommunicatie: Interne winkelpresentatie

Het interieur van de winkel verraadt veel over de zaak. Het is dan ook van groot belang veel aandacht te besteden aan de interne winkelpresentatie.
Gepubliceerd door Lilkim op 20-08-2007. Het auteursrecht van deze special ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Schrijf mee!